TUNTIKUVAUKSET

Meillä voit harrastaa erilaisia joogamuotoja dynaamisemmasta rentouttavampaan. Tunteja löytyy niin aloittelijoille kuin edistyneemmille joogeille. 

 

tutustu laajaan tuntivalikoimaamme!

 

Hatha-tunti antaa sinulle hengähtystauon päivään. Asanat tehdään rauhallisella rytmillä liikkeestä nautiskellen. Tunti antaa sinulle mahdollisuuden tutustua jooga-asanoihin ja kehittää hengitystekniikkaasi. Hatha vahvistaa kehoa ja lisää liikkuvuutta. Hatha-tuntivalikoimastamme löytyy myös dynaaminen ja restoratiivinen vaihtoehto. Hatha-tunnit sopivat kaikille – aiempaa kokemusta joogasta ei tarvita.

Hatha

Rauhoita mielesi ja päästä irti kehon kireyksistä yin-tunnilla. Yin-jooga rauhallista ja palauttavaa. Yin-joogassa asanat kestävät useita minuutteja. Asanat rakentuvat kehon kyvylle rentoutua ja syventyä painovoiman avulla. Yin-joogan tarkoitus on löytää kehon omat rajat ja kehittää omaa kykyä pysähtymiselle.

Käytämme erilaisia apuvälineitä kuten bolstereita ja blokkeja, jotta saamme tehtyä olon mahdollisimman mukavaksi. Yin-joogassa tavoitteena on venyttää sidekudosta, ei lihasta. Tästä syystä venytyksissä ei mennä liian pitkälle ja niissä pysytään pidemmän aikaa. Yin-tunnilla nivelten ja sidekudosten aineenvaihdunta sekä liikkuvuus paranee. Tunti sopii kaikille aloittelijoista pitkään jooganneille.

Yin

Vinyasa on vapaasti virtaavaa dynaamista joogaa. Jokainen Vinyasa-tunti on erilainen, joten tämä tunti sopii vaihtelunhaluisille ja uusia haasteita kaipaaville. Vinyasa tarkoittaa ”liikkeen ja hengityksen synkronointia”, ja tunnilla liikutaan hengityksen tahdissa asanasta toiseen. Tälle tunnille osallistuvilla olisi hyvä olla hieman aiempaa kokemusta ja joogan perusasanat hallussa.

Vinyasa

Vinyasa Flow on dynaaminen ja kehoa vahvistava joogatunti. Harjoituksessa yhdistyy hengitys ja asanasta toiseen virtaava liike. Tunnilla saat hien pintaan ja opit joka kerta jotain uutta. Tälle tunnille osallistuvilla on suositeltavaa olla jo aiempaa kokemusta joogasta. Tule haastamaan kehoasi ja ennen kaikkea nauttimaan harjoituksesta.

Vinyasa Flow

Vinyasa Flow is dynamic yoga class. This flow blends creative vinyasa sequencing and conscious alignment where we connect our movement to our breath. This class will help you strengthen your muscles and increase flexibility while also building a little sweat. It is recommended to have some previous knowledge of basic yoga asanas to attend this class. Welcome to challenge your body, and first and foremost - to enjoy the moment!

 

Each class starts and ends with a brief meditation or breath exercise to build awareness in the body. The class is led in english.

Vinyasa Flow English

Tunnilla joogataan rennosti kehoa, erityisesti niska-hartiaseutua, avaavien, lantionpohjalihaksia herättelevien, tuki- ja liikuntaelintä kevyesti vahvistavien harjoitteiden parissa. Hengitysharjoitukset ja rentoutuminen ovat myös osana tuntia. Vauva saa olla tunnilla omana itsenään, välillä sylissä tai muuten mukana harjoituksessa. Vauvan kanssa yhdessä joogaaminen on lempeää, vuorovaikutussuhdetta vahvistavaa.


Aikaisempaa kokemusta joogasta et tarvitse, aloittelijatkin ovat tervetulleita. Harjoitteissa huomioidaan raskauden ja synnytyksen jälkeinen tila. Vauvan iällä ei merkitystä ja mukaan saa ottaa alustan, kantoliinan tai vauvan kantokopan.

ÄITI-VAUVAJOOGA

Yin on rauhoittava ja palauttava joogaharjoitus, joka perustuu osittain kiinalaiseen lääketieteeseen. Yhdessä asanassa viivytään rauhassa vähintään 2-5 minuuttia. Asennoissa ei haeta äärimmäistä venyvyyttä, vaan tarkoitus on rentoutua ja pysyä miellyttävällä venyvyyden rajalla, jolloin venytykset kohdistuvat ensisijaisesti sidekudoksiin ja tukirakenteisiin. Monet asennot huoltavat erityisesti lantion ja alaselän aluetta.

 

Mindfulness Yin -tunnilla asanaharjoitus yhdistyy läsnäolon syventämiseen, hengitysharjoituksiin ja meditatiivisten tietoisuudentilojen tutkimiseen helposti lähestyttävien menetelmien avulla.

MINDFULNESS YIN

Strong flow on virtaava, hidas ja voimakas flow-joogatunti. Tunti pohjaa Embodied- ja Authentic Flow- joogasuuntauksiin, jossa keskitytään kehon sisäiseen tuntumaan linjausten sijaan. Strong flow -harjoitus on sinulle, joka haluat liikkua voimakkaasti - mutta pysyä läsnä kehossasi sekä tutkia asanaa ja liikettä pintaa syvemmältä.

 

Tunti alkaa pehmeästi pysähtyen ja loppuu rentouttaviin asanoihin. Tunti sopii kaikentasoisille.

STrong Flow

Kurssin aikana opit hyödyllisiä, turvallisia ja rentouttavia joogaliikkeitä raskauden ajalle. Liikkeiden pääpainopiste on hyvän liikkuvuus- ja voimatasapainon ylläpidossa. Kurssin aikana pääset luomaan ymmärrystä raskauden tuomiin muutoksiin. Kun ymmärrät kehoasi, sinun on mielekkäämpää liikkua läpi raskauden. Kurssilta saat myös eväitä pidemmälle tulevaisuuteen: käymme läpi mm. lantionpohjan lihasten vahvistamista ja palauttavia harjoitteita synnytyksen jälkeiselle ajalle. Kehon vahvistamisen lisäksi teemme erilaisia hengitys- ja rentoutusharjoituksia, jotka antavat tukea mm. synnytykseen sekä löydät tyyneyttä raskausajan tuomiin muutoksiin.

Jos et ole aikaisemmin joogannut, suosittelemme osallistumaan kurssille vasta 12. raskausviikon jälkeen. Jos jooga on tuttu laji, voit osallistua oman vointisi mukaan.

Kurssin ohjaajana toimii Anu Koskela. Anu on fysioterapiaopiskelija, jooga- ja mindfulnessopettaja. Hän on personal trainerina ohjannut paljon raskaana olevia sekä synnyttäneitä. Anun tunnilla kaikenlaiset kehohistoriat sekä tuntemukset ovat sallittuja ja hän pyrkii parhaansa mukaan ohjaamaan jokaista osallistujaa kohti liikkeen iloa sekä voimaantumisen tunnetta. Jos mieleesi juolahtaa kysymyksiä tai mietteitä, voit ottaa yhteyttä: anu@joogaamo.fi.

Raskausjooga

 
 
 
 
 
 
 
 

Good Food. Good Life. Good Vibes.

OSOITE

OTA YHTEYTTÄ

Kahvila

+358503007989

Jooga

hello@ohmygoodness.fi

Catering & muut

044-4841448

hanna@ohmygoodness.fi

Vaasankatu 14

00500 Helsinki

AUKIOLOAJAT

Kahvila:

Ma suljettu

TI-pe 8-21 (keittiö sulkeutuu klo 19.30)

La 9-19

Su 12-16

Joogaa joka päivä!

©2019 Vege Vibes Oy

Tietosuojaseloste