Miten rakennat smoothiebowlin?


Smoothiebowl on raikas ja helppo aamiainen tai välipala, varsinkin lämpimillä keleillä jolloin keho luontaisesti kaipaa viilennystä. Smoothiebowlit on vaivaton tapa saada monipuolisesti ravintoaineita, vitamiineja ja hivenaineita.


Sopii nautittavaksi myös ennen treenejä ja treenien jälkeenkin.


Kokeile ja ihastu!








RAKENNE

Smoothiebowlin ihanteellinen rakenne olisi paksu ja jäinen, jotta sen päälle voisi asetella hedelmiä ja muita koristeita.

Raaka-aineet, joita kannattaa käyttää smoothiebowlin pohjassa ovat jäiset banaanit, jäinen mango, kookosjogurtti, kookosmaito, liotetut cashewpähkinät, avokado, chian siemenet, maapähkinävoi ja jääkapalat.


MITÄ NESTETTÄ TULISI KÄYTTÄÄ

Parhaina nesteinä toimivat kookosmaito, mantelimaito, kauramaito, kookosvesi, kombucha tai vesi.

Neste auttaa tehosekoitinta pyörimään paremmin, ja näin saat silkkisen pehmeän lopputuloksen.


VÄRIÄ JA MAKUA BOWLIIN

Kun haluat antaa smoothiebowlille väriä, voit tehdä sen monin eri tavoin. Voit käyttää esimerkiksi hedelmiä, marjoja, pinaattia sekä jauheita (matcha, raakakaakao, maca, acai).

Makua saat lisättyä käyttämällä samanvärisiä hedelmiä ja marjoja.

Käytä esimerkiksi vihersmoothieen omenaa, pinaattia sekä kurkkua, niin saat ihanan vihreän lopputuloksen. Makeutta saat lisäämällä banaania ja taateleita.


RAKENNA NÄYTTÄVÄT KORISTEET

Kannattaa suosia erivärisiä marjoja ja hedelmiä ja niiden eri koostumuksia. Seuraavaksi muutamia ehdotuksia: Banaani, marjat, granaattiomenan siemenet, viipaloidut mansikat tai ananas.

Voit lisätä suutuntumaa erilaisilla siemenillä tai pähkinöillä käyttämällä esimerkiksi seesaminsiemeniä, kurpitsansiemeniä, kookoslastuja, kaakaonibsejä, chian siemeniä, cashewpähkinöitä ja mulperimarjoja. Sekä tietenkin itse tehdyillä tai valmiilla granoloilla.


NAUTI SMOOTHIEBOWL!




92 views

Recent Posts

See All